to przestrzeń dla ludzi
  • twórczych
  • chcących się rozwijać

ul. Rynek 39 pok. 26
w Miejskim Centrum Wspierania Inicjatyw
58-100 Świdnica

Prezes   513 005 811

sutw.swidnica@gmail.com

biuro i kasa czynne we wtorki i środy w godz. 10.00 – 14.00

Wycieczka do Nysy

Wycieczka do Nysy planowana dwukrotnie udała się wreszcie !  W czerwcu zaskoczył nas niespodziewany brak transportu ale  w środę 28.10 2015 wszystko poszło dobrze.

Nie muszę dodawać ale chcę, że pogoda była fantastyczna.

Wyruszyłyśmy,  15 osób i samozwańczy przewodnik, na spacer w poszukiwaniu dobrej kawy i muszę powiedzieć, że jak zwykle się nie zawiodłyśmy. W centrum wspaniale zaopatrzona kawiarnia z cukiernią zaspokoiła najwybredniejsze gusta.

Nysa zwana śląskim Rzymem zachwyciła każdego.

Wspaniała gotycka bazylika św. Jakuba, barokowy kościół św. Piotra i Pawła, Dom Wagi, tzw. Piękna Studnia, fontanna Trytona wzorowana na rzymskiej, okazałe wieże bramy Wrocławskiej i Ziębickiej, niezliczona ilość przepięknych kamieniczek…

Zamówiony wcześniej przewodnik otworzył wejście do dzwonnicy bazyliki, która kryje w sobie skarby, dosłownie i w przenośni. Obejrzałyśmy niezwykle rzadki zbiór monstrancji i kielichów, pozłacanych i ozdobionych diamentami, część z nich została odnaleziona w XXI. Wieku. Duże wrażenie zrobił na nas sposób ekspozycji tych skarbów. Wnętrze gotyckiej wieży zaaranżowane jest zupełnie współcześnie i pięknie oświetlone – projekty europejskie wszędzie dają efekty.

Ponieważ od października muzeum skróciło czas zwiedzania i nie udało nam się tam wejść wykorzystałyśmy czas, żeby spróbować obejrzeć Dwór Biskupi, Rynek Solny oraz byłe Kolegium Jezuickie.

Miałyśmy szczęście, bo udało nam się wejść do kolegium i zachwycić się wspaniałą biblioteką oraz aulą w miejscu byłego refektarza ).

Zupełnie poza programem zdążyłyśmy jeszcze zwiedzić kazamaty św. Jadwigi.

Nie zawsze o tym piszę ale zawsze tak jest, że spotykamy na swojej drodze życzliwych ludzi, którzy pomagają nam wejść tam, gdzie wydaje się to niemożliwe.

Przygoda z busem, w którym nie było dla nas dość miejsca w drodze  powrotnej to już tylko mała kropka nad i…Skończyło się dobrze !

Zapraszam na następne wycieczki.

Majka

PS. Ach, jeszcze pierożki…były rewelacyjne, w barze przypominającym stare dobre bary mleczne

Informacje

• twórczych
  • chcących się rozwijać

ul. Rynek 39 pok. 26
w Miejskim Centrum Wspierania Inicjatyw