to przestrzeń dla ludzi
  • twórczych
  • chcących się rozwijać

ul. Rynek 39 pok. 26
w Miejskim Centrum Wspierania Inicjatyw
58-100 Świdnica

Prezes   513 005 811

sutw.swidnica@gmail.com

biuro i kasa czynne we wtorki i środy w godz. 10.00 – 14.00

Wycieczka do Paczkowa

Wycieczka w upalny dzień… ponad 30 stopni na termometrze !!!

Kawa zamówiona była już wcześniej telefonicznie w “Bombonierce”…miejsce świetne pod parasolami po chłodnej, zacienionej stronie Rynku.

Po krótkim odpoczynku ruszyliśmy na zwiedzanie polskiego Carcassonne. Nazwę miasto zawdzięcza świetnie zachowanym murom obronnym z XIV – XV wieku. Piękne baszty łupinowe, kilka wież bramnych, nie wszystko dotrwało do naszych czasów ale było co podziwiać.

Zwłaszcza, że udało się wejść na wieżę Wrocławską i zobaczyć piękną panoramę miasta i okolic.

Kolejną ciekawostką był Dom Kata, gdzie do obejrzenia była ciekawa ekspozycja sprzętów domowych oraz oczywiście niektóre narzędzia tortur ( jak widać na zdjęciu zostałam poddana jednej próbie…siedzenia na krześle z drewnianymi kolcami ).

Niezwykłym zabytkiem jest kościół farny św. Jana Ewangelisty.

W pierwszej połowie XVI wieku wobec spodziewanego najazdu tureckiego przebudowany został na kościół obronny, obniżono dach, dobudowano mur ze strzelnicami dla dział, wykopano wewnątrz studnię ( na zdjęciu ).

Kościół sprawia wrażenie potężnego zamku obronnego, miało to odstraszyć najeźdźców a w razie ataku kościół miał dać schronienie ludziom.

Następnym niezwykłym miejscem było Muzeum Gazownictwa, jedyne w Polsce, założone w dawnej gazowni, z oryginalnymi piecami, urządzeniami i sprzętem. Przewodnik był również bardzo profesjonalny, oprowadzał i opowiadał z wielkim znawstwem.

Po przerwie obiadowej ruszyliśmy na podbój Starego Paczkowa. W małym wiejskim kościółku mieliśmy okazję podziwiać przepiękny stary ołtarz ze szkoły Wita Stwosza przeniesiony tu z kościoła w Paczkowie.

Powrót w tym strasznym upale był bardzo ryzykowny ,groził nam marsz ruchliwą szosą ok. 4 km, trudno było znaleźć dobre połączenie. Proboszcz ze Starego Paczkowa okazał się aniołem, zawiózł część naszej grupy do Paczkowa. Reszta też została uratowana przez bus jadący tam gdzie trzeba.

W ten sposób nie zagrożeni już niczym doczekaliśmy przyjazdu autobusu relacji Zakopane Świdnica i wróciliśmy cało i bezpiecznie ( prowadziła kobieta ! ) do domu.

Zapraszam na wycieczki w 2014-2015 roku !!!

Majka

Tradycyjnie szynobusem, naszym ulubionym środkiem transportu wróciłyśmy do Świdnicy.

Informacje

• twórczych
  • chcących się rozwijać

ul. Rynek 39 pok. 26
w Miejskim Centrum Wspierania Inicjatyw