MIŁEGO

97 2030 0045 1110 0000 0140 6120

Wycieczki 2012

12.12.2012 - Wycieczka do Wałbrzycha

Wyjazd do Wałbrzycha odbył się w bardzo charakterystycznym dniu, bo 12.12.2012 r.
Co ciekawe, warsztaty odbyły się o godz. 12.00 !!!
Na zaproszenie Muzeum Regionalnego wzięłyśmy udział w warsztatach robienia kartek świątecznych.
Zajęcie było bardzo interesujące, wyniki również, co widać na fotkach.
Pani Basia Malinowska pokazała kilka prostych trików, które pozwoliły wykonać bardzo ciekawe kartki niemal błyskawicznie.
Obejrzałyśmy również kilka obiektów zabytkowych Wałbrzycha, próbowałyśmy pierożków w kawiarni artystycznej "Pod Pretekstem " oraz zostałyśmy zaproszone na wystawę malarstwa p. Basi Malinowskiej w pomieszczeniach Ars Christiana ( naprawdę fantastyczne anioły )
Mimo mrozu wycieczka była bardzo udana

Majka

21.11.2012 - wycieczka integracyjna do Książa i Lubiechowa

Grupa świdnicka wyruszyła busem do Świebodzic, gdzie czekała na nas  delegacja Stowarzyszenia 3. Wieku ze Świebodzic. Razem wyruszyliśmy na pieszą trasę do Książa przez Park Książański.

Po drodze były opowieści koleżanek i kolegów ze Świebodzic o azaliach i rododendronach, poznaliśmy kilka nowych ścieżek prowadzących do Stadniny koni i Książa.

Pełna integracja nastąpiła w kawiarni przy kawie.

Ponieważ miałam monity z Nowej Rudy, że Noworudzki Uniwersytet Trzeciego Wieku wyruszył na wspólne spotkanie, udaliśmy się przy pięknej słonecznej pogodzie do Palmiarni w Lubiechowie.

Nie do wiary ile nas było ! Pełen skład liczył 28 osób.

Zwiedziliśmy palmiarnię juz razem i zakończenie rajdu odbyło sie w kompleksie "Maria" w Wałbrzychu przy kawie, pierożkach i ...kręglach !

Najważniejsze, że udało się przekazać plany wycieczkowe i umówić  wstępnie na poszerzanie współpracy turystycznej

Reszta zdjęć >>> tutaj

...a 5 października, również w ramach realizacji projektu FIO, byłyśmy w Złotoryi i na zamku Grodziec

Pierwszy etap trasy prowadził do zabytkowego miasteczka Złotoryja, gdzie zwiedziliśmy Starówkę z jej bardzo dobrze zachowanym średniowiecznym układem urbanistyczno-architektonicznym w obrębie murów miejskich.
W centrum zwiedziliśmy kościół  NMP i św. Michała z bezcennymi polichromiami z XVI w.
Dodatkową atrakcją była Baszta Kowalska, jedyna , która zachowała się do dzisiejszych czasów.
Zrobiliśmy małą przerwę na kawę i ciastka, co było miłym akcentem integracyjnym.

Wyruszyliśmy dalej do zamku Grodziec.
Autokar zatrzymał się na parkingu leśnym, skąd pieszo w ok. 30 minut dotarliśmy do zamku piastowskiego.
Na zakończenie przeprowadziłam mini konkurs turystyczny z nagrodami. Każdy uczestnik wycieczki otrzymał drobny upominek w postaci folderów, widokówek i materiałów turystycznych.

22 września 2012 r. , w ramach projektu FIO,  byłyśmy na Ślęży....

Trasę pieszą rozpoczęłyśmy  na przełęczy Tąpadła, żółtym szlakiem turystycznym udałyśmy się na górę.
W drodze zapoznawałyśmy się z opisami fauny i flory na tzw. ścieżce dydaktycznej.
Po dojściu na szczyt zwiedziłyśmy relikty kultury pogańskiej, min. rzeźbę niedźwiedzia oraz fragmenty wałów kultowych.

Odpoczynek w schronisku i posiłek pozwolił nabrać sił oraz zapoznać się ze szczegółami trasy.
Następnie poszłyśmy szlakiem niebieskim, na którym znajduje się kościółek oraz wieża widokowa.
Po zejściu z wieży wróciłyśmy na żółty szlak, którym zeszłyśmy w dół do przełęczy Tąpadła

7.09.2012 r. odbyła się wycieczka nad Jeziorko Daisy

Trasę pieszą rozpoczęliśmy w miejscowości Witoszów Górny, skąd do jeziorka wiedzie żółto-niebieski szlak turystyczny.

Nad jeziorkiem odbył się piknik oraz integracja członków ŚUTW.

Grupa rozdzieliła się następnie na dwie części, pierwsza grupa zgodnie z programem pokonała trasę do Lubiechowa, a następnie zwiedziła tam Palmiarnię i powróciła autobusem do Świdnicy.
Druga grupa wróciła szlakiem do Witoszowa do Świdnicy.
W wycieczce wzięło udział 17 osób.

Nasi partnerzy Strona główna Federacja Zarząd Aktualności Plan zajęć Wycieczki Liderzy Terminarz Wczasy i wycieczki Statut Kultura Sprawozdania